COVID-19

Informació de interès als autònoms, empreses i comerços

    Resolució TSF/806/2020 pel qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a persones treballadores autònomes, persona física, per la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID19.

     

    Podeu tramitar-ho al següent enllaç: https://treball.gencat.cat/ca/ambits/autonom/ci/ajuts-persones-autonomes-afectades-coronavirus/

     

    Des e l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sarrià de Ter, s'han presentat avui dimarts sis noves propostes de cares a lluitar contra els efectes de la crisis provocada per la pandèmia de la Covid-19. S'està treballant en el dia a dia, però també es fa ja pensant en le futur, i en quines mesures es poden prendre o s'hauran de prendre per tal de superar aquesta complicada situació. 

     

    Les noves iniciatives són:

     

    1. Realitzar un cens porta a porta del teixit empresarial (empreses, comerços, industrials, etc) per saber el grau d'afectació detallat de cada una de les empreses del municipi. (no s'enviarà un qüestionari online, volem fer visites cara a cara per a  conèixer de primera ma el què està passant). Les realitzarà el personal de la regidoria tant aviat es puguin reincorporar a la feina presencial. 

    2. El·laboració d'un estudi  del grau de maduresa tecnològica dels comerços de Sarrià, a fi de fer una proposta acurada del tipus de formació i ajuts que cal per tal d'empoderar-los tecnològicament. Ja l'han començat a realitzar els tècnics de l'àrea. 

    3. El·laborar una campanya en vídeo per part del jovent del poble, per promoure el comerç de proximitat. Es treballarà conjuntament amb l'àrea de Joventut. S'està redactant un breu projecte i es realitzarà tant aviat com puguem. 

    4. Incentivar l'associacionisme comercial, mitjançant el pagament de la primera quota anual de cada nou comerç que s'afegeixi a l'Associació de Comerciants de Sarrià de Ter per part de l'ajuntament, amb l'objectiu de tenir una associació forta, representativa, activa i renovada

    5. Conjuntament amb la regidoria d'Hisenda, Reformular el pressupost de l'àrea per esmerçar els recursos econòmics en possibles ajuts directes.

    6. Creació de la Taula de Promoció Econòmica amb la participació dels principals agents econòmics i socials del municipi i aquells supramunicipals que es consideri oportú. L'objectiu de la mateixa es traçar conjuntament un camí a seguir a partir d'ara per tal de redreçar al màxim tots els problemes que puguin sorgir per aquesta crisi. 

     

    D'altra banda, d'entre les mesures anteriors ja adopatades volem remarcar l'èxit de consultes que ha rebut la proposta de gestoria gratuïta. Malauradament, hem de fer palès que la majoria d'autonoms i empreses sarrianenques que han volgut acollir-se a ajudes i subvencions, no ho han pogut fer per no complir els requisits demanats per la Generalitat o el Gobierno d'Espanya. Seguim treballant amb ells buscant altres possibilitats. 

     

    El Servei d'Orientació Laboral que s'està duent a terme via online ha atès també a 16 persones les dues darreres setmanes, i segueix sent operatiu i molt actiu. 

     

    En aquest apartat es recullen una sèrie de mesures que afecten a empreses i autònoms. També trobareu informació en els apartats d'altres tipos de mesures (com credits i préstecs o ajornaments de tributs) i a la classificació sectorial.

     

    Una de les qüestions principals que aquest crisi està posant de manifest és la necessitat d'assegurar que les empreses estan preparades per actuar en un entorn digital.

    Per això, és essencial fer un esforç decidit per la preparació i dotació de les pimes a el desenvolupament digital. Especialment rellevant en aquest context és la dotació de solucions de teletreball i la compra i leasing d'equipament i serveis per a la digitalització. Però també és clau donar suport als autònoms, particularment afectats per la situació actual, creant uns ajuts o prestacions per cobrir la finalització de l'activitat provocada per una situació en tot cas involuntària.

     

    https://canalempresa.gencat.cat/ca/01_que_voleu_fer/mesuresempresesiautonoms/mesures-economiques-i-socials-per-a-empreses-i-autonoms/ajuts-i-prestacions-per-empreses-i-autonoms/

     

    Estudi independent, autofinançat i sense ànim de lucre; només amb afany d'investigació i recerca. L'objectiu és quantificar l'impacte en el sector comerç, poder-ne publicar els resultats i proposar mesures d'urgències.

     

    ENQUESTA

     

    dos tallers en línia adreçats a empreses i autònoms on es resoldran dubtes i s’orientarà per ajudar a superar la situació d’excepcionalitat i pal·liar els efectes econòmics de la COVID-19:
     
    Mesures per autònoms
    Data: divendres 17 d'abril
    Hora: 16.00
    Lloc: Aula en línia DDGI-ZOOM
    INSCRIU-TE
     

    ERTOS i altres mesures laborals
    Data: dimecres 22 d'abril
    Hora: 16.00
    Lloc: Aula en línia DDGI-ZOOM
    INSCRIU-TE

     

    Compta amb nosaltres per ajudar-te en aquests moments d'incertesa pels efectes econòmics i socials del COVIT-19!!!! adl@sarriadeter.cat

    http://adl.sarriadeter.cat/Not%C3%ADcies/ID/3958/Tajudem

     
    • S'ajorna un mes la presentació i el pagament de l'IVA, l'IRPF i l'impost de societats.
    • Només és aplicable a pimes i autònoms amb menys de 600.000€ de volum d'operacions.
    • Els pagaments que s'havien de fer el 15 d'abril (domiciliats) o el 20 d'abril, s'han de fer els dies de 15 o 20 de maig.
    • No hi estan inclosos els grups empresarials que tributen de manera conjunta per totes les empreses, tot i que la mida sigui inferior.
     

     Diputació de Girona ha  programat un NOU taller en línia adreçat a empreses i autònoms on es resoldran dubtes i s’orientarà per ajudar a superar la situació d’excepcionalitat i pal·liar els efectes econòmics de la COVID-19:
     
    Moratòries i el pagament d'impostos en el marc de la COVID19
    Data: divendres 24 d’abril
    Hora: 16.00
    Lloc: Aula en línia DDGI-ZOOM
    INSCRIU-TE
     
    També us recordem que hi ha places disponibles per al taller en línia d’aquest dimecres:
     
    ERTOS i altres mesures laborals
    Data: dimecres 22 d'abril
    Hora: 16.00
    Lloc: Aula en línia DDGI-ZOOM
    INSCRIU-TE
     
    Pel que fa a la sessió sobre Mesures per autònoms que va tenir lloc el divendres 17/3 us facilitem l’enregistrament en el següent enllaç: https://youtu.be/m6kMbSNTnAk

     
Pàgina   1  de   2
      [1]  2       
Àrea de Desenvolupament Local
Ajuntament de Sarrià de Ter
Carrer Major de Sarrià 71-73
Sarrià de Ter, 17140
Mail: adl@sarriadeter.cat
Telèfon: 972.170.211 (ext 28)